Daugelis žinome ir važiuodami atkreipiame dėmesį į pakelėse esančias „Orlen“ degalines… Bet ar kada susimąstome – kaip gi tas benzinas ar dyzelinas patenka į mūsų automobilius? Lapkričio 23 d. pabandėme ir mes „suprasti“ – kaip iš „juodojo aukso“ atsiranda tai, dėl ko sukasi visa pasaulio ekonomika.
Pirmoji tona kuro buvo pagaminta 1980 m. Ši data šios bendrovės istorijos metraščiuose įrašyta pirmiausiai. Nuo to laiko pasikeitė labai daug kas…. Tą mums kuo paprasčiau stengėsi perteikti gidės Taira, Kristina ir Toma, kurios mus ir iš Darbėnų atvykusius moksleivius, lydėjo poros valandų „odisėjoje“.
Šiandien „Orlen Lietuva“ koncernas įkurtas ne tik Lietuvoje ar Lenkijoje, bet ir Latvijoje, Estijoje, Čekijoje ar Slovakijoje… Bendras darbuotojų skaičius siekia apie 64 000… Mažeikiuose esantis padalinys suteikia darbo beveik 1 500 žmonių, iš kurių apie 99% Mažeikių r. savivaldybėje gyvenantys žmonės. Per metus šioje gamykloje perdirbama apie 10 mln. t naftos, iškraunama apie 100 tanklaivių Būtingės terminale per tą patį laiko tarpą.
Aišku mūsų didžiausias tikslas, vykstant čia, buvo visą Lietuvą šią vasarą prie įvairių informacijos šaltinių pritraukęs projektas (BoB), kai rugpjūčio dvi savaites iš Klaipėdos į Mažeikius buvo gabenamas 1 500 t sveriantis „milžinas“, jau tada pavadintas istoriniu. Projektas, kainuosiantis bendrovei beveik 1 mlrj. eurų turėtų savo darbą pradėti 2025 m. Pagrindinis tikslas – sumažinti liekančio mazuto likutį iki minimalaus, taip išgaunant maksimalią naudą.
Mokinius lydėję mokytojai Kęstutis Norvaišas ir Evaldas Radionovas